The Canadian Journal of Media Studies/Revue Canadienne des ?âtudes M?diatiques

General Statement

The Canadian Journal of Media Studies is a new, peer-reviewed electronic journal which will provide a forum for research and discussion for both scholars and professional media workers pursuing interests in Canadian media issues. The journal will consider submissions by Canadian media scholars working on researching non-Canadian issues. Contributions may focus on social, economic, political or legal issues. The Canadian Journal of Media Studies will also welcome articles and discussion papers that explore the wide borders of media and communications studies in general including, although not exclusively, issues related to broadcasting, advertising, print media, new information and communication technologies, public relations and relevant theoretical issues or explorations of research methodology.
La Revue Canadienne d’Études Médiatiques offrira un forum pour la recherche et la discussion pour les spécialistes et les érudits intéressés par les questions médiatiques Canadiennes que ce soit par les pairs Canadiens ou de l’étranger, ainsi que par des professionels du milieu des médias. Les soumissions venant de toutes les disciplines universitaires seront acceptées. La Revue considerera également les soumissions de chercheurs Canadiens portant sur des sujets de recherches non Canadiens. Les articles peuvent porter sur les sciences sociales, politiques, sujets culturelles, économiques ainsi que sur des aspects intellectuels ou légaux. La Revue Canadienne d’Études Médiatiques acceptera également des articles ou des documents de base qui explorent les limites du champ des communications incluant, mais non exclusif à la radiodiffusion, la publicité, la presse écrite, les nouvelles technoligies, les relations publiques et les théories existant dan la littérature ou l’exploration des méthodes de recherche.

The Canadian Journal of Media Studies will provide a forum for research and discussion for scholars pursuing interests in Canadian media issues by both Canadian and non-Canadian scholars and professional media workers. Submissions are encouraged from all university disciplines. The journal will also consider submissions by Canadian media scholars working researching non-Canadian issues. Contributions may focus on social, economic, intellectual, political or legal issues. The Canadian Journal of Media Studies will also welcome articles and discussion papers that explore the wide borders of communications studies in general including, although not exclusively, issues in broadcasting, advertising, print media, new technologies, public relations and theoretical issues in the existing literature or exploration of research methodology.
La Revue Canadienne d’Études Médiatiques offre un forum de recherche et de discussion pour les chercheurs intéressés par les questions médiatiques au Canada, ainsi que par des professionnels du milieu des médias. Les soumissions de toutes les disciplines universitaires seront considérées. La revue recevra également les soumissions de chercheurs canadiens portant sur des sujets de recherche non canadiens. Les articles peuvent porter sur les aspects sociaux et culturels, politiques, économiques, intellectuels ou légaux des médias. La Revue Canadienne d’Études Médiatiques acceptera également des articles ou des documents qui explorent les limites du champ des communications incluant: la radiodiffusion, la publicité, la presse écrite, les nouvelles technogies, les relations publiques, les théories et les méthodes de recherche.

Online Availability
This journal is an e-journal and all articles now published are available in PDF format

Editors
Each author should submit three copies of the research paper to David R. Spencer, Editor, The Faculty of Information and Media Studies, The University of Western Ontario, NCB 201, London, Canada, N6A 5B7. Papers should not exceed 7,000 words. Citation style is MLA.

Chaque auteur devra soumettre trois copies de l’article à M. David R. Spencer, Rédacteur, Faculty of Information and Media Studies, University of Western Ontario, NCB 201, London, Canada N6A 5B7. Le maximum de chaque soumission est 7,000 mots. Le style de présentation des références est MLA.